OpplevEvje: Stillere på Evje, men nok å gjøre i kulissene!

Det er litt roligere tider på Evje om dagen. Det er ikke like lett for oss i OpplevEvje å finne masse nyheter å skrive om, som når det er jul, påske, sommerferie, handelsdager eller andre høydepunkter.

Vi jobber i kulissene med å oppdatere nettsida og legge inn litt bilder i eldre artikler. Selv om ikke vi klarer å produsere 4-5 saker i uka på nettsida, er det fortsatt full fres på facebooksida vår. Der legger vi ut flere mindre saker og bilder hver eneste dag. Det er også masse flotte vinterbilder fra bygda vår på Instagram.  Vi jobber dessuten med å klargjøre litt annonsekampanjer til det smeller i gang med vinterferie og «Evje i 120». 

Bedriftsoversikten – enkel løsning for markedsføring

Vi har lagt mye arbeid i bedriftsoversikten vår, der vi pr. dato har rundt 50 oppføringer. Oppsettet er ferdig laget av vår eminente datakyndige hjelper Inge Fredriksen, og vi kan bare fylle inn de opplysningene virksomhetene vil ha med. Det er mye enklere for små og mellomstore bedrifter å ha en presentasjon hos oss, enn å skulle sette opp en egen nettside. Her kan du se et par eksempler:

Geir Daasvatn Foto

Kallhovd Sveis

Takåsen Hyttefelt

Du kan se på oppsettet og beskrivelsen av flere bedrifter her. 

Vi har et par bedriftspresentasjoner som vi laget avtale på i fjor som er ferdige, og snart klare til publisering. Vi har også oppdatert et par stykker. Men utover det har vi nå kapasitet til å besøke flere bedrifter og lage nye oppføringer. Kunne du tenke deg at vi lager en presentasjon for din bedrift, kan du kontakte oss via facebook eller ta kontakt med Geir eller Leif Jørgen.

En slik avtale innebærer at bedriftene også kan kontakte oss når de har noe å formidle. Vi kan dele ferdig saker fra bedriften, men vi har også i avtalen at vi kan komme på besøk og lage sak inntil to ganger i året. Vi hadde flere slike besøk i jula, men den siste saken vi publiserte var gladsaken fra Vittali Industriservice nå for et par dager siden. Den saken kan du lese her for å se hvordan den ble. 

Ta kontakt hvis du vil ha noe om bedriften din ut på verdensveven!

Lenette Bebe i arbeid på fotklinikken sin i Evje sentrum. Det er typisk eksempel på slike artikler vi syns det er veldig moro å lage, og som vi håper kan bidra til å profilere bedriftene bedre både i nærmiljøet og ute på den store verdensveven. Foto: Geir Daasvatn

Er du kunde hos oss? Vil du fortelle om spennende planer for 2021? Eller rett og slett bare ha en liten oppsummering av 2020 ut på nett? Ta kontakt med en av oss for å lage en avtale, så kommer vi på besøk. Ønsker du å bli kunde? Prisen for en avtale er kr 5 000,- pr år. Selv om vi ikke kan garantere for økt salg, kan vi hvert fall garantere en økt synlighet og en beskrivende presentasjon av din virksomhet.

Vi går nå inn i et nytt år. Økonomisk er vi helt avhengige av å få med flest mulig bedrifter for å kunne drifte og utvikle prosjektet videre. Vi mottar ingen form for økonomisk støtte fra det offentlige. Så vi må på en måte klare oss med det vi får inn på bedriftsoppføringene. Vi håper også å kunne supplere med litt inntekter på annonser når det skjer noe ekstraordinært på Evje. Vi blir sett av mange, og har full åpenhet om både lesertall, aktiviteter på facebook og rekkevidden av annonsene. 

Her kan du lese litt mer om annonsene vi hadde i jula.

Er du litt ekstra interessert, kan vi anbefale denne saken her som omhandler litt mer om statistikken på nettsida vår. Selv om vi jobber med begrensede økonomiske ressurser, har vi nå passert 700 000 sidevisninger på OpplevEvje.no siden oppstarten vinteren 2018. Det er vi ganske stolte av.

Mer om stedsattraksjon og netthandel senere

Vi står midt i en pandemi som virkelig har fått fart på digitaliseringen av landet vårt. Det har også gjort noe med handlemønsteret og vanene til oss forbrukere. Vi tror derfor det kan bli enda viktigere i fremtiden å ha en felles plattform hvor vi kan promotere bygda og bedriftene våre ut til potensielle kunder og besøkende. Men dette er så stort og omfattende at jeg vil heller komme tilbake med en egen sak om det med stedsattraksjon og netthandel i et leserinnlegg litt senere denne uka.

Det krever hardt arbeid i årene som kommer om Evje skal opprettholde og utvikle videre det gode merkenavnet og attraktiviteten som regionsenter. Foto: Leif Jørgen Versland
Del "OpplevEvje: Stillere på Evje, men nok å gjøre i kulissene!"