Det svære OpplevEvje-apparatet har tenkt mye og lenge. Konklusjon: Nå gir vi oss mens formen er god! Foto: Privat

Opp mot 600.000 treff fra Google!

Vårt mål i OpplevEvje er å markedsføre Evje & Hornnes og omegn bedre for oss sjøl og alle andre. Tanken er at det må bli lettere for turister, hyttefolk, mennesker på gjennomreise, oss fastboende sjøl og alle andre å finne informasjon om Evje & Hornnes på nett. Fersk statistikk for trafikken på nettsida vår kan tyde på at vi er i ferd med å få til noe.

OpplevEvje AS er en ørliten bedrift, med nesten ingen økonomi eller ressurser. Når vi sitter heime på loftet og skriver, Leif Jørgen og Geir, er vi ofte veldig i tvil om det vi holder på med har noen misjon. Er det i det hele tatt noen som leser det vi lager av stoff og informasjon? Er tida bortkasta? Skal vi bare gi opp heile greia? 

Leif Jørgen gjør som Knut Hamsund i sin tid gjorde på Hornnes Hotel; han isolerer seg en gang i blant på gutterommet for å kunne konsentrere seg fullt og helt om skrivingen. Foto: Geir Daasvatn

Masse trafikk til OpplevEvje.no fra Google m.fl.

Nå har vi imidlertid fått litt hjelp med det tekniske igjen, og kan finne noen tall og statistikker. Det viser seg at siste år har OpplevEvje.no 575.000 treff som kommer via søkemotorer som Google m.fl. Nesten 600.000 ganger har noen altså søkt på Google etc. etter «Evje» eller et lignende søkeord, fått treff og klikket seg videre til OpplevEvje.

Gode besøkstall gir nytt pågangsmot!

Vi skal ta en dobbeltsjekk på tallene. Men hvis de er noenlunde korrekte, er det en veldig mengde informasjon om Evje & Hornnes som er spredd rundt i hele verden via OpplevEvje det siste året. I tillegg til nettsiden, kommer jo også Facebooksiden vår og Instagramkontoen der mange finner stoff de leter etter.

Januar og februar er litt trege handelsmåneder på Evje, med et litt lavere besøk og mindre trafikk i bygda enn resten av året. Men med disse tallene i bakhodet, er vi supertente på å jobbe videre for å skape enda meir blest om Evje & Hornnes på nettet, og bidra det lille vi kan for å skape liv og røre i den kjære heimbygda vår!

Del "Opp mot 600.000 treff fra Google!"