Både Leif Jørgen (bildet) og undertegnede håper snart å kunne ta minst to skritt fremover, sjøl om vi akkurat nå må ta et skritt tilbake. Unni Abusdal på Stylt har vært en trofast støttespiller for oss helt siden oppstarten for 3,5 år siden, og virker å ha forståelse for strategien. Arkivfoto: Geir Daasvatn

Nye tider for OpplevEvje

Sommerferien går mot slutten. Av og til må man ta et skritt tilbake for en tenkepause, for så å komme desto sterkere igjen. Som vi i OpplevEvje har meldt flere ganger, kommer vi nå til å gå over i et nytt «modus». Vi har ikke klart å få til noe solid økonomisk grunnlag for å drifte OpplevEvje AS slik vi har ønsket. Det har vi tatt konsekvensen av, og trapper ihvertfall midlertidig litt ned på aktiviteten.

Les også: Legger om driften etter sommerferien

Vi er i ferd med å avvikle alle forpliktende avtaler med butikker og bedrifter på en ordnet måte. Det arbeidet vil være fullført om kort tid. Da vil vi stå fritt, og kan bestemmme oss for hvordan vi kan drive opplegget vårt videre uten hensyn til andre. Om nødvendig kan vi også legge ned virksomheten, helt uten at noen da risikerer å lide noe økonomisk tap på oss.

Vi fortsetter, på et lavere gir

Intensjonen vår er likevel å fortsette å lage innlegg på både nettsida vår og Facebooksida. Men uten inntekter vil aktiviteten rimeligvis i første omgang bli redusert. Vi har noen tanker om mulige nye inntektskilder. Men om og når vi i tilfelle kan få til noe rundt det, er høyst usikkert.

Dere gode følgere må derfor regne med at aktiviteten vår nå blir lavere. Det kan komme færre innlegg på Facebook hver dag, og sjeldnere større artikler på nettsida. Spesielt vil det nok bli mindre stoff fra butikker og næringsliv, ettersom de aller fleste avtalene om markedsføring jo nå enten er avviklet eller om kort tid blir avsluttet. Vi kommer også til å redusere omtalen av arrangementer og det som ellers skjer i bygda. Det er en gratistjeneste vi har hatt, men som veldig få har benyttet seg av. Vi regner med at behovet for en slik funksjon da er lite, og at vi i stedet kan bruke kreftene på andre ting.

Håper å kunne gire opp igjen senere!

Vi har som nevnt noen tanker om hvordan vi kanskje kan drive en liten forretning videre. Mye av arbeidet vi har lagt ned er av stor verdi for oss personlig. Vi har rekordbesøk på nettsida i juli (nærmer oss 40.000 sidevisninger), og enorm rekkevidde på Facebook (55.000–59.000 personer nådd). En slik stor rekkevidde, som vi har brukt 3,5 år på å bygge opp, er normalt et stort aktivum, både for potensielle annonsører og andre som ønsker å nå ut med et budskap. Men om vi kan klare å finne nye måter å utnytte dette på, som kan gi litt inntekter, gjenstår å se. Vi har ikke fått det til så langt.

Vi håper uansett at du som har fulgt med oss fram til i dag, har lyst til å bli med på turen videre. Om enn det blir en del forandringer i det vi publiserer, håper vi jo likevel å kunne lage såpass mye spennende og/eller gøy at det skal være attraktivt å følge med på både Facebooksida vår og nettsida.

Ha en strålende sommer videre!

Rita Flottorp sin humørfylte sommerlogo, som vi er så heldige å ha fått lov til å bruke gjennom sommeren.
Del "Nye tider for OpplevEvje"